23.3. Děkuji všem žákům a zejména rodičům za spolupráci, děkuji vám za vaše děti, trpělivost, zájem, energii, jste mnozí opravdu velmi svědomití v zasíláni úkolů. tř. uč. Šárka Halouzková

Od 11.3. se ruší výuka na základních školách do odvolání.

Kontakty na tř.učitelku Mgr. Šárka Halouzková,sarkamat1@gmail.com, 724002371

Přírodověda – 12.3. Rybník uč.str.64-66, PS str.31/ celá, PS str.48 – opsat otázky uč.str.66, napsat odpovědi

17.3. Vyber si 1 rybu žijící v rybníku a napiš o ní krasopisně referát na papír v rozsahu – polovina formátu A4 – a na druhou polovinu nakresli její obrázek

19.3. Potok a řeka – nahlas přečíst uč.str. 67-69, otázky ze str.69 si přečti řekni správné odpovědi

24.3. Potok a řeka – PS str.32 a 33, na pomoc si můžeš vzít učebnici str.67-69 🙂

26.3. Potoky a řeky – opakování (s učebnicí a Ps), zjisti, které řeky a potoky se nachází ve tvém okolí

31.3. Ochrana přírody v ČR – uč.str.70, podívej se na dokument o Národním parku České Švýcarsko: https://www.youtube.com/watch?v=HcvLwQ90k4k

2.4. Ochrana přírody – PS str.34/celá, třídění odpadu: www.tonda-obal.cz/ zadej si kategorii nad 8 let, projdi si odkazy – obaly, třídění obalu,nakládání s odpady, zkus si i různé hry 🙂

Těším se vaše úkoly.

Vlastivěda/pátek – 13.3. Život ve středověku uč. str. 30-32, PS str.16/celá

20.3. Gotický sloh

  • polovina 14.století, původ: Francie
  • typické znaky: stavby stavěny do velké výšky, používán opěrný systém zdobený věžičkami, obdelníková okna s lomeným obloukem, okna vyplněna barevnými skly = vitráže
  • hlavní stavby: chrámy, kláštery, hrady
  • stavěno v době vlády Karla IV., stavitelé: Matyáš z Arrasu, Petr Parléř

Vyhledej a napiš do sešitu 2 got.hrady a 2 got.chrámy/katedrály v ČR, 2 got.hrady a 2 got.chrámy/katedrály v zahraničí

27.3. Opakování č.6 – Život ve středověku uč.str.33, do červeného sešitu úkol a) Vyber si jednu skupinu otázek, opiš je a odpověz na ně , úkol b) Překresli časovou osu a vyznač na ní období podle zadání

3.4 Husitské války -nadpis do sešitu, uč.str.34-36/ přečíst, poznámky opsat do sešitu

  • Jan Hus byl kněz a kázal v Betlémské kapli v Praze, kritizoval církev a prodej odpustků (odpuštění hříchů)
  • 1414 přijel Jan Hus do Kostnice na církevní sněm (byl zde zatčen a uvězněn)
  • Jan Hus odmítl odvolat své učení, byl odsouzený za kacířství/rouhání a 6.července 1415 byl upálen

PS str.17/celá – s pomocí učebnice

Zkontroluj si, jestli máš všechny úkoly hotové!

Vlastivěda/pondělí – 16.3. Kulturní instituce – uč.str.41, přečíst, opiš nadpis do červ.sešitu, vypiš z učebnice druhy kult.institucí, vyhledej je ve svém okolí a napiš celý jejich název a město/obec, kde se nachází. PS str.20/cv.7,8, úkoly mi prosím pošlete do 2.4. na: 4petrak@gmail.com

Kontrola úkolů: vypracované úkoly/ foto z vlastivěd a přírodovědy mi prosím pošlete na mailovou adresu 4petrak@gmail.com do 27.3.2020

23.3. Já a hospodaření – uč.str.42-43/přečíst, popovídej si s rodiči, jak hospodaří se svými příjmy, co patří mezi nutné výdaje každý měsíc, jakým způsobem šetří nebo spoří, zamysli se, jak hospodaříš s penězi ty, šetříš nebo všechno utratíš? PS str.21/cv.2,3,4

30.3. Opakování č.4 -Zemědělství, průmysl, služby, hospodářství – uč.str.45/otázka 1,2 – do sešitu, PS str.22/cv.5,6

6.4. Já a hospodaření – opakování, uč. str.46/otázky 8,10,11,12 – opsat do sešitu, na youtube: NEZkreslená věda: Finanční gramotnost

Hotové úkoly prosím posílejte na mail: 4petrak@gmail.com

Matematika – volné listy průběžně vypracuj

11.3. -část úkolů na volných listech, PS. str. 18 cv.3

12.3. – uč. str. 26 cv. 1, 2 – ústně, PS str. 19 cv. 1,2

13.3. – uč. str. 29 cv. 1- zopakuj, cv. 2, 3 do ŠS

PS.str. 21 cv. 1,2

16.3 – M str. 28 cv. 3 – zapsat do sešitu geometrie, PS str. 20

cv. 1a(obdélník), cv. 2

17.3. M uč. str.29 cv. 9 – ústně, cv. 10 a – 3 př., b – 3 př. do ŠS

18.3. -M str. 33 cv. 6 – ústně, cv. 7 – vyber si 3 čísla a zaokrouhli

do ŠS

cv. 8 – 4 př. – vynásob a kontrolu na kalkulačce do ŠS

Žáci s IVP vypracují z každého úkolu polovinu.

Znovu si všechny úkoly sám zkontroluj zelenou pastelkou (nepodváděj – učíš se pro sebe). Pokud máš vše hotové, čeká na Tebe do pondělí zábavná matematika- jak to děláme ve škole. Vyber si z nabídky a procvičuj:

www.onlinecviceni.cz

www.skolakov.eu

www.matika.in

www.matematika.hrou.cz

pořad UčíTelka.

V případě jakýchkoliv nejasností se obraťte na můj email Ir.Smetanova@seznam.cz

23.3. – M 2. díl – G – Jednotky měr -opiš do sešitu žlutou tabulku

je to opakování . ústně M str. 30 cv. 3

24.3. – M str. 37 cv. 1 do ŠS, cv. 9 – ústně, ze cv. 10 vyber v a) – 2 př.,

v b) – 2. př., c) – 2 př., d) – 2 př. , vypočítej do ŠS

25.3. – M PS. str. 1 cv. 1,2,3, přečti M str. 3 cv. 1 opakování

26.3. – M -uč. str. 3 cv. 6 – ústně, PS str. 2 cv. 1, 2,3 –pozor – převody

27.3. – Procvičuj na stránkách zábavné matematiky +,-,x : do milionu

30.3. – G – M 2. díl str. 31 . cv. 2 a,b nastuduj, PS str. 22 cv. 1,2,3

pošli 30.3. -2. kolo soutěže

31.3. – M – uč. str. 4 cv. 1 -zopakuj, do ŠS – cv. 1,2 PS str. 3 cv. 2

1.4. – PS. str. 3 cv. 3, onlinecviceni – počítání do 1000000

2.4. -zaokrouhlování – M. str.4 cv.5 – ústně, PS. str.3 cv.4, onlinecviceni – zaokrouhlování

3.4. -M. str. 5 cv. 1- ústně, PS str. 4 cv. 1,2,3 –pošli do 5.4.- 3 kolo soutěže

6.4. –G – M 2 díl str. 31 c,d – nastuduj, PS str23 cv. 1,2,3

7.4. -M str. 6 cv. 1 – ústně,cv. 7 na +, -,x,: vyber vždy dva příklady – ŠS

8.4. – PS str.5. cv. 1,2,3

9.4 – 13.4. -Hezké Velikonoce

KONEC PRVNÍ SOUTĚŽE. JSTE VŠICHNI ŠIKULKY. NYNÍ ÚKOLY NEMUSÍŠ POSÍLAT. VYČKEJ NA DALŠÍ VYPSÁNÍ SOUTĚŽE.

Výsledky 2. kola soutěže:

  1. místo: žák č. 1 – pochvala a velká zelená jednička
  2. místo: žák č.9 – pochvala a velká zelená jednička
  3. místo:žák č. 4 – pochvala a velká zelená jednička
  4. místo: žák č. 7– pochvala a velká zelená jednička
  5. místo:žák č. 6 – pochvala a velká zelená jednička
  6. místo:žák č. 5 –pochvala a velká zelená jednička
  7. místo:žák č.11– pochvala a velká zelená jednička
  8. místo. žák č. 10 – pochvala a velká zelená jednička
  9. místo: žák č.2 – pochvala a velká zelená jednička
  10. místo: žák č. 3 – pochvala a velká zelená jednička
  11. místo:žák č. 8 –pochvala a velká zelená jednička

Výsledky 3. kola soutěže:

  1. místo: Simon – pochvala a velká jednička
  2. místo :Štěpán– pochvala a velká jednička
  3. místo: Marie – pochvala a velká jednička
  4. místo:Veronika – pochvala a velká jednička
  5. místo: Julie – pochvala a velká jednička

Angličtina – pracovní list se slovíčky A4 – hotové do 17. 3.

Angličtina – do velkého zeleného sešitu vypracovat svůj rozvrh v angličtině – hotové do 18. 3.

Angličtina – malý pracovní list se slovíčky doplnit a nalepit do sešitu – hotové do 18. 3.

Angličtina – učebnice str. 32/ cvičení dole – do zeleného sešitu a dále učebnice str. 33 – celá vypracovat do zeleného sešitu – hotové do 18. 3.

Jakmile budete mít hotové, pošlete mi prosím foto na e-mail: antonina@centrum.cz – zkontroluji to a opravím, případně dovysvětlím, co bude třeba

Jazyk český– 11.3 – 17. 3 -vypracovat všechny pracovní listy, které žáci dostali v úterý 10.3.

Jazyk český – 11.3. – UČ str. 74 cv. 1a,b ústně PS str. 16 cv. 4,5

12.3. – UČ str. 75 cv.4 a, 5 ústně, cv. 7- Napiš do ŠS 7 vět, žáci s IVP napíší 5 vět, UČ str. 75 cv. 9a – ústně

13. 3.- UČ str. 76 -nastudovat žluté rámečky, cv. 1a,b,c, d-ústně,cv.2 ústně, PS str. 17 cv. 1a,b,c

ČteníČÍST, ČÍST ,ČÍST- pravidelně

Jazyk český-16.3. UČ str. 76 zopakuj žlutý rámeček!! HRAD je tvrdý vzor , ale pozor na 6. pád množné číslo koncovka –ích(lesích) cv. 3  přepiš slova do ŠS, urči vzor a napiš slova v množném čísle př.chléb-chleby- muž.rod, cv.4 ústně UČ str. 77 cv. 6 do ŠS napiš 6.pád, pozor na koncovky -ech/-ích( příklad buk- na bucích, roh- v rozích,…povrh-na površích) Žáci s IVP píší ve všech cvičeních  8 slov!

Jazyk český-17.3. UČ str. 77 cv. 7 do ŠS-pozor na koncovky -ích/-ech, příklad : mech- o meších, dech- o deších, ….)Žáci s IVP píší 7 slov!, UČ str. 77 cv. 5 do ŠS – 3 řádky, žáci s IVP 2 řádky

Jazyk český- 18. 3.  UČ str. 77 cv. 8 do ŠS 4 řádky, žáci s IVP 3 řádky, cv. 9 ústně, PS str. 17 cv. 2,3

Jazyk český-19. 3.  na internetu portál ŠKOLÁKOV- 4.roč. Jazyk český žáci procvičují procvičovaní y/i  v koncovkách podstatných jmen rodu mužského zejména vzor PÁN a  HRAD. Žáci to znají , mohou procvičovat cokoli v pravopisném trenažeru UČ str. 77 cv. 10 do ŠS

Jazyk český-20.3.  UČ str. 78- nastuduj žluté rámečky, vzor MUŽ  je vzor měkký = tudíž píšeme í/i. Cv. 1 a, b, c ústně, cv. 2 ústně cv. 3 do ŠS

Jazyk český-20. 3.  PS str. 18 cv. 1, 1a

Jazyk český-23.3.-UČ str. 78 cv. 4 ústně, zopakuj si pravidla pro vzor MUŽ, PS str. 18 cv. 2,3,4,5, popř. pracovní listy či PC programy

Jazyk český-24.3.- UČ str. 79 nastudovat žluté rámečky, vzor STROJ  je neživotný měkký!!!, UČ str. 79 cv. 1a,b,c ústně, cv. 2 ústně, cv. 3 ŠS , PS str. 19 cv. 1a,b,c

Jazyk český-25.3.-UČ str. 79 zopakovat vzor STROJ cv. 4 do diktátu a poslat foto,  žáci s IVP  4 jakékoli věty opíší, PS str. 19 cv. 2, procvičuj koncovky na PC

Jazyk český-26.3. – PS str. 19/cv.3,4 dokonči, UČ 80 pozor, nastuduj skloňování PŘEDSEDA, SOUDCE, modrá tabulka, PŘEDSEDA je tvrdý vzor ve 4. a 7. p. mn.č. píšeme -y, 3. a 6. p.j.č. je koncovka -ovi, tedy měkké i, SOUDCE je měkký vzor, tudíž měkké i, cv. 3 na str.80 si řekni, pokud chceš napiš., PS str.20 cv. 1 nahoře

Jazyk český-27.3. -projdi znovu UČ str. 80 ústně, a dnes koukni na druhou modrou tabulku dole rozdíl mezi vzorem MUŽ a SOUDCE, pošlu foto na msg všem, UČ str.80 cv. 4 do ŠS, PS str. 20 cv. 2,3, popř. procvičování na listech

Jazyk český-30.3. – UČ str. 81 cv. 1 do ŠS, dej pozor, koukni kdyžtak do modrých tabulek v učebnici na skloňování vzorů, cv. 5 ústně, PS str. 20 cv. 1 dole

Jazyk český-31.3. – UČ str. 80 cv. 3 do ŠS opiš (žáci s IVP 2 řádky), urči u všech slov číslem slovní druh a u podstatných jmen napiš do závorky vzor, UČ str. 82 cv. 7 ústně – hledej podstatná jména a říkej jejich vzory, PS str. 21 cv. 2, 2a, malovat nemusíte, kdo chce

Jazyk český-1.4. – UČ str. 82 cv. 8 ústně, čti slova a říkej pozorně jejich vzor, cv.9 do ŠS-opiš 3 řádky(žáci s IVP 2 řádky), u mužského rodu podtrhni životná červenou a neživotná modrou, popř. si najdi jedno cvičení z doplňujícího materiálu a doplňuj y/i-ale pouze koncovky podstatných jmen

Jazyk český-2.4. – UČ str. 82 cv. 10 ústně, najdi podstatná jména, urči vzor, řekni si u všech slov slovní druh, popř. si ho vyhledej, PS str. 21 cv. 3 (žáci s IVP-4 věty), cv. 4a,b mi pošli vypracované na známky, foto

Jazyk český-3.4. – UČ str. 82 cv.11- nech si nadiktovat diktát do sešitu a pošli mi jej, (žáci s IVP-5 vět), popř. si najdi jedno cvičení z doplňujícího materiálu a doplňuj y/i-ale pouze koncovky podstatných jmen

Jazyk český-6.4. – UČ str. 83 cv. 1 ústně, přečti text, opiš do ŠS první odstavec, tedy 2 věty a urči slovní druhy 1-10 číslovkou nad slovo, (IVP-1 věta), Vypiš z toho stejného textu do ŠS 8 pods. jmen a urči pád, číslo, rod, vzor (Př. s batohem – 7.p.č.jed. r. muž. vzor hrad), (IVP – 5 slov), PS str. 22 cv.1 na známky foto prosím, chci vám poslat spousty jedniček, které si zasloužíte

Jazyk český-7.4. – UČ str. 83 cv. 2  opiš 3 řádky do diktátu,(IVP-2ř.), cv. 4 ústně, PS str. 22 cv. 3 na známky, cv. 4

Jazyk český-8.4. – UČ str. 84 cv.9, 10 ústně, PS str. 22 cv. 5 nech si nadiktovat diktát a pošli mi jej, (IVP- 4 věty), procvičuj , pokud chceš z listů koncovky podst. jmen nebo cokoli jiného

HEZKÉ VELIKONOCE!!!! MOC NA VÁS MYSLÍM!!!

PŘIPOMÍNÁM ŽÁKŮM , ŽE V PS NA KONCI JSOU SPRÁVNÁ ŘEŠENÍ PRO KONTROLU! ÚKOLY DĚLEJTE PODLE GRAMATICKÝCH PŘEHLEDŮ V KNIZE, AŤ SE VYHNETE CHYBÁM!! JDE O KVALITU NE KVANTITU.

Angličtina – ve dnech 19. – 22. 3. – opakovat všechna již naučená slovíčka dle pracovních listů, které máte nalepené v sešitě English 1 a naučit slovíčka nová – školní předměty (podle malého pracovního listu)

Angličtina – ve dnech 23. – 25. 3. – udělejte si zápis do sešitu English 1:

Sloveso HAVE GOT – znamená MÍT, VLASTNIT

Příklad: I have got two brothers. = Já mám dva bratry.

Pro 3. osobu čísla jednotného (osoby HE, SHE, IT) používáme tvar HAS GOT, například: He has got two brothers. = On má dva bratry.

Zápor tvoříme přidáním NOT, např. I haven´t got two brothers. Já nemám dva bratry. He hasn´t got two brothers. On nemá dva bratry.

Do sešitu English 1 přeložte tyto věty:

  1. Já mám čtyři kočky.
  2. My máme tři domy.
  3. Ona má žlutá jablka.
  4. Ty nemáš pět sester.
  5. Oni nemají růžového hada.
  6. On nemá dva psy.
  7. Vy nemáte hnědý stůl.
  8. On má osm modrých propisek.

Jakmile to budete mít hotové, pošlete mi foto na e-mail: antonina@centrum.cz

ANGLIČTINA – 30. 3. – 14. 3.

V pracovním sešitě str. 36 – 41, všechna cvičení (kromě těch, u kterých je ikonka poslechu).

Do sešitu English 2 si napište nová slovíčka, vždy anglicky a česky překlad:

Nadpis: What’s on TV? Co dávají v televizi?
quizzes – kvízy
comedies – komedie
cartoons – kreslené filmy
science fiction films – vědecko-fantastické filmy
TV programme – televizní pořad
animal programmes – pořady o zvířatech
sport programmes – sportovní pořady
music programmes – hudební pořady
boring – nudný
scary – strašidelný
Channel – kanál

Ke každému slovíčku nakresli do sešitu jeden obrázek, který toto slovíčko znázorňuje.

V učebnici si přečtěte komiks na str. 37, 38, 39 a 41. Postupně, ne všechno najednou 🙂

Napsaná a nakreslená slovíčka mi vyfoťte a pošlete, stejně tak stránky z pracovního sešitu. Nejpozději v úterý 14. 4. na e-mail: antonina@centrum.cz.