23.3. Děkuji všem žákům a zejména rodičům za spolupráci, děkuji vám za vaše děti, trpělivost, zájem, energii, jste mnozí opravdu velmi svědomití v zasíláni úkolů. tř. uč. Šárka Halouzková

Od 11.3. se ruší výuka na základních školách do odvolání.

Kontakty na tř.učitelku Mgr. Šárka Halouzková,sarkamat1@gmail.com, 724002371

Přírodověda – 12.3. Rybník uč.str.64-66, PS str.31/ celá, PS str.48 – opsat otázky uč.str.66, napsat odpovědi

17.3. Vyber si 1 rybu žijící v rybníku a napiš o ní krasopisně referát na papír v rozsahu – polovina formátu A4 – a na druhou polovinu nakresli její obrázek

19.3. Potok a řeka – nahlas přečíst uč.str. 67-69, otázky ze str.69 si přečti řekni správné odpovědi

24.3. Potok a řeka – PS str.32 a 33, na pomoc si můžeš vzít učebnici str.67-69 🙂

26.3. Potoky a řeky – opakování (s učebnicí a Ps), zjisti, které řeky a potoky se nachází ve tvém okolí

31.3. Ochrana přírody v ČR – uč.str.70, podívej se na dokument o Národním parku České Švýcarsko: https://www.youtube.com/watch?v=HcvLwQ90k4k

2.4. Ochrana přírody – PS str.34/celá, třídění odpadu: www.tonda-obal.cz/ zadej si kategorii nad 8 let, projdi si odkazy – obaly, třídění obalu,nakládání s odpady, zkus si i různé hry 🙂

7.4. Mimořádné události v přírodě – uč.str.71,72/přečíst, PS str.35/cv.1,2,3,4

14.4. Integrovaný záchranný systém – uč.str.72-73/ přečíst, zopakovat si důležitá čísla a pravidla při volání na tísňovou linku

16.4. Podívej se na youtube: IZS očima dětí, kontrola PS str.35/cv.5 – kdo nemá, dodělá

21.4., 23.4. Ohrožené druhy rostlin a živočichů – vyber si 1 chráněnou rostlinu a 1 jednoho chráněného živočicha, které znáš. Napiš mi o nich referát + obrázek, využij papír formátu A4, z jedné strany referát o rostlině, z 2.strany referát o živočichovi

28.4. Opakování IV. PS str.36, 30.4. Během tohoto týdne dostanete domů červené sešity do přírodovědy, uvnitř máte rozpracované pracovní listy, které si zkontrolujte a dodělejte všechny úkoly

5.5., 7.5. Opakování IV. – učebnice str.74/ otázky nemusíte opisovat,ale číslované odpovědi napište krasopisně do červeného sešitu. Otázek je dost, rozdělte si je na obě hodiny.

12.5, 14.5. Doplnění pracovního sešitu – Vezměte si pracovní sešit a od 1.stránky si začněte kontrolovat cvičení, vynechaná cvičení si dodělej. Pokud si s některými nebudeš vědět rady, nevadí. Pracuj svým tempem, zbytečně nechvátej :-).

19.5., 21.5. Pokračuj v doplňování pracovního sešitu, cvičení mi nemusíš posílat – podíváme se na ně společně ve škole 🙂

Hotový úkol + úkoly z minulých týdnů mi pošlete do 8.4. na email: 4petrak@gmail.com

Vlastivěda/pátek – 13.3. Život ve středověku uč. str. 30-32, PS str.16/celá

20.3. Gotický sloh

  • polovina 14.století, původ: Francie
  • typické znaky: stavby stavěny do velké výšky, používán opěrný systém zdobený věžičkami, obdelníková okna s lomeným obloukem, okna vyplněna barevnými skly = vitráže
  • hlavní stavby: chrámy, kláštery, hrady
  • stavěno v době vlády Karla IV., stavitelé: Matyáš z Arrasu, Petr Parléř

Vyhledej a napiš do sešitu 2 got.hrady a 2 got.chrámy/katedrály v ČR, 2 got.hrady a 2 got.chrámy/katedrály v zahraničí

27.3. Opakování č.6 – Život ve středověku uč.str.33, do červeného sešitu úkol a) Vyber si jednu skupinu otázek, opiš je a odpověz na ně , úkol b) Překresli časovou osu a vyznač na ní období podle zadání

3.4 Husitské války -nadpis do sešitu, uč.str.34-36/ přečíst, poznámky opsat do sešitu

  • Jan Hus byl kněz a kázal v Betlémské kapli v Praze, kritizoval církev a prodej odpustků (odpuštění hříchů)
  • 1414 přijel Jan Hus do Kostnice na církevní sněm (byl zde zatčen a uvězněn)
  • Jan Hus odmítl odvolat své učení, byl odsouzený za kacířství/rouhání a 6.července 1415 byl upálen

PS str.17/celá – s pomocí učebnice

17.4. Opakování – Husitské války: uč.str.37/ do sešitu opiš otázky a napiš odpovědi (1.skupina, 3.skupina,4.skupina), cv. b)/ překresli časovou osu a zapiš správně události

24.4. Pohodlně se usaď a na youtube si pusť:

JAN HUS – https://www.youtube.com/watch?v=cdSXnDu_BAs

Dějiny udatného národa díl.42,43,44

15.5. České země po husitských válkách – uč.str.38-39/pročíst, youtube: Dějiny udatného českého národa díl 45,46,48, PS str. 19

22.5. Opakování České země po husitských válkách, do sešitu otázky z uč. str.39/dole 4 otázky – opsat+napsat odpověď

!! Zkontroluj si, jestli máš všechny úkoly hotové a pošli mi je na: 4petrak@gmail.com !!

Vlastivěda/pondělí – 16.3. Kulturní instituce – uč.str.41, přečíst, opiš nadpis do červ.sešitu, vypiš z učebnice druhy kult.institucí, vyhledej je ve svém okolí a napiš celý jejich název a město/obec, kde se nachází. PS str.20/cv.7,8, úkoly mi prosím pošlete do 2.4. na: 4petrak@gmail.com

Kontrola úkolů: vypracované úkoly/ foto z vlastivěd a přírodovědy mi prosím pošlete na mailovou adresu 4petrak@gmail.com do 27.3.2020

23.3. Já a hospodaření – uč.str.42-43/přečíst, popovídej si s rodiči, jak hospodaří se svými příjmy, co patří mezi nutné výdaje každý měsíc, jakým způsobem šetří nebo spoří, zamysli se, jak hospodaříš s penězi ty, šetříš nebo všechno utratíš? PS str.21/cv.2,3,4

30.3. Opakování č.4 -Zemědělství, průmysl, služby, hospodářství – uč.str.45/otázka 1,2 – do sešitu, PS str.22/cv.5,6

6.4. Já a hospodaření – opakování, uč. str.46/otázky 8,10,11,12 – opsat do sešitu, na youtube: NEZkreslená věda: Finanční gramotnost

20.4. Chraňme přírodu: podívej se na videa na youtube:

NP Podyjí – https://www.youtube.com/watch?v=FKFWGCPi13M,

NP Šumava – https://www.youtube.com/watch?v=fl7RtvBNnzM

NP Krkonoše – https://www.youtube.com/watch?v=7tPPnA0GjlY

NP České Švýcarsko – https://www.youtube.com/watch?v=v1QK4brtaFo&t=173s

PS str.23/cv.1,cv.2- použij mapu (příloha učebnice)

27.4. Památky UNESCO a památky našeho kraje: podívej se na videa na youtube: Památky UNESCO v ČR (všechna krátká videa, každí trvá 1 minutu) + Památka ENESCO – Vila Tugendhat, do sešitu opiš nebo nalep:

Památky UNESCO v České republice

Český Krumlov,  Telč ,  Praha ,  Žďár nad Sázavou – Poutní kostel sv. Jana Nepomuckého na Zelené hoře,  Kutná Hora
Chrám sv. Barbory, Katedrála Nanebevzetí Panny Marie v Sedlci,  Lednicko-valtický areálHolašovice ,  Kroměříž – Zahrady a zámek,  Litomyšl – Zámek a zámecký areál,  Olomouc – Sloup Nejsvětější Trojice,  Brno – Vila Tugendhat,  Třebíč – Židovská čtvrť a bazilika sv. Prokopa
od r.2019 – Krušnohoří – Hornický region Erzgebirge / Krušnohoří , 
Kladruby nad Labem – Krajina pro chov koní v Kladrubech

které památky UNESCO jsi už navštívil/a, podtrhni + napiš, které další památky jsi navštívil/a v našem okolí (hrady, zámky, zříceniny, přírodní rezervace, památníky

4.5. Děti, namalujte památku! – to je výzva Národního památkového ústavu a také váš úkol do vlastivědy. Místo napsaného referátu si vyberete hrad, zámek nebo zříceninu a tu mi nakreslíte nebo namalujete. Dáte si moc záležet:-). Obrázek si vyfotíte – pošlete ho mně, ale také ho vložíte do komentáře v následujícím odkazu: https://www.facebook.com/NPU.cz/photos/a.10150107832540499/10157912407670499

11.5. Rodina – popovídejte si doma: Co je to rodina? Kdo do ní patří? Jak říkáme jednotlivým členům, jaké jsou jejich role a povinnosti.

Do sešitu mi napiš, kdo všechno patří do tvé nejbližší rodiny (pokud žijete s babičkou i s dědečkem, nezapomeň na ně) + napiš do patří do tvé širší rodiny (tety, sestřenice…)

18.5. Současnost a minulost v našem životě – obklopují nás věci nové i staré, vyber si 3 předměty, které patří do minulosti (čím starší, tím lepší) a k nim ukázku současných výrobků. Vyfoť mi je a pošli. Příklad- telefon:

!!! Zkontrolujte si všechny úkoly a pošlete mi je na: 4petrak@gmail.com !!!

Hotové úkoly prosím posílejte na mail: 4petrak@gmail.com

Matematika – volné listy průběžně vypracuj

11.3. -část úkolů na volných listech, PS. str. 18 cv.3

12.3. – uč. str. 26 cv. 1, 2 – ústně, PS str. 19 cv. 1,2

13.3. – uč. str. 29 cv. 1- zopakuj, cv. 2, 3 do ŠS

PS.str. 21 cv. 1,2

16.3 – M str. 28 cv. 3 – zapsat do sešitu geometrie, PS str. 20

cv. 1a(obdélník), cv. 2

17.3. M uč. str.29 cv. 9 – ústně, cv. 10 a – 3 př., b – 3 př. do ŠS

18.3. -M str. 33 cv. 6 – ústně, cv. 7 – vyber si 3 čísla a zaokrouhli

do ŠS

cv. 8 – 4 př. – vynásob a kontrolu na kalkulačce do ŠS

Žáci s IVP vypracují z každého úkolu polovinu.

Znovu si všechny úkoly sám zkontroluj zelenou pastelkou (nepodváděj – učíš se pro sebe). Pokud máš vše hotové, čeká na Tebe do pondělí zábavná matematika- jak to děláme ve škole. Vyber si z nabídky a procvičuj:

www.onlinecviceni.cz

www.skolakov.eu

www.matika.in

www.matematika.hrou.cz

pořad UčíTelka.

V případě jakýchkoliv nejasností se obraťte na můj email Ir.Smetanova@seznam.cz

23.3. – M 2. díl – G – Jednotky měr -opiš do sešitu žlutou tabulku

je to opakování . ústně M str. 30 cv. 3

24.3. – M str. 37 cv. 1 do ŠS, cv. 9 – ústně, ze cv. 10 vyber v a) – 2 př.,

v b) – 2. př., c) – 2 př., d) – 2 př. , vypočítej do ŠS

25.3. – M PS. str. 1 cv. 1,2,3, přečti M str. 3 cv. 1 opakování

26.3. – M -uč. str. 3 cv. 6 – ústně, PS str. 2 cv. 1, 2,3 –pozor – převody

27.3. – Procvičuj na stránkách zábavné matematiky +,-,x : do milionu

30.3. – G – M 2. díl str. 31 . cv. 2 a,b nastuduj, PS str. 22 cv. 1,2,3

pošli 30.3. -2. kolo soutěže

31.3. – M – uč. str. 4 cv. 1 -zopakuj, do ŠS – cv. 1,2 PS str. 3 cv. 2

1.4. – PS. str. 3 cv. 3, onlinecviceni – počítání do 1000000

2.4. -zaokrouhlování – M. str.4 cv.5 – ústně, PS. str.3 cv.4, onlinecviceni – zaokrouhlování

3.4. -M. str. 5 cv. 1- ústně, PS str. 4 cv. 1,2,3 –pošli do 5.4.- 3 kolo soutěže

6.4. –G – M 2 díl str. 31 c,d – nastuduj, PS str23 cv. 1,2,3

7.4. -M str. 6 cv. 1 – ústně,cv. 7 na +, -,x,: vyber vždy dva příklady – ŠS

8.4. – PS str.5. cv. 1,2,3

14.4. – M uč. str. 7 projdi si žluté rámečky, abys uměl vyoracovat

PS. str. 6 cv.1,2,3,4 pošli 14.4.

16.4. – M str. 8 cv. 1 – zopakuj vlastnosti násobení a dělení, cv. 3- ŠS

PS str. 7 cv. 1a,b

17.4. PS str. 7 cv. 2,3,4, pošli celou stranu do 17.4 procvičuj na stránkách,http://nove.procvicuj.cz/www/matematika/prirozena_cisla/prirozena_cisla.php

20.4. –G M 2. díl str. 34 cv. 1 zkus udělat, do sešitu G str. 34. cv. 2 PS str. 24 cv. 1,3 – poslat 20.4

21.4. M str. 9 – projdi žluté a modré rámečky, PS str.8 cv. 1,2,3 –poslat 21.4. procvičuj http://matematika.hrou.cz/c/scitani-a-odcitani/scitani-do-1000

23.4. – M str. 10 cv. 1 – nastuduj, cv. 2 – ŠS, PS str. 9 cv. 1

procvičuj https://www.onlinecviceni.cz/exc/list_topic_mat1.php vztahy mezi čísly

24.4. M str.10 cv. 11 – ŠS, PS str. 9 cv. 2 zaslat 24.4.

Na protáhnutí a odreagování Ti něco posílám a přeji hezký víkend

27.4. Geometrie -M 2. díl str.35 cv. 2- udělej, vyznač osu souměrnosti a nalep do sešitu, PS str. 25 cv.1, přejdi na https://zsbcupice.cz/hot-potatoes/matematika/matematika4/4Ma25.Zk/osova-soumernost-1.htm a procvičuj, potom PS str. 25cv. 2– zašli 27.4

28.4. M – poslechni si video https://www.youtube.com/watch?v=lH7IXwj_bs0 , poté M. str. 11 cv. 1, pokud rozumíš str. 11cv. 3 – ŠS

30.4. M – http://www.brumlik.estranky.cz/file/844/aritmetprumer.htm ,

PS str. 9 cv. 3,4 zašli 30.4.

4.5. G – vyber si cvičení procvičuj https://www.umimematiku.cz/cviceni-osova-soumernost PS 2.díl str. 26 cv. 1 – pošli 4.5

5.5. -Slovní úlohy PS str. 10 cv. 1,2

7.5. M – str.13 cv. 6 – ŠS, procvičuj https://www.umimematiku.cz/slovni-ulohy-4-trida

Pokud byste, rodiče, potřebovali nějakou radu, pomoc, měli byste dotaz, napište email.Děkuji

11.5.Geometrie – procvičuj https://www.umimematiku.cz/cviceni-rovnobezky-kolmice , do sešitu geometrie narýsuj 1x příklad na rovnoběžky, 1x příklad na kolmice

12.5. Zlomky-nejdříve si pusť https://www.youtube.com/watch?v=sdkIZYuB-tY , M str. 15 cv. 3 – ŠS –poslat 12.5.

14.5. M str. 15 cv.2 – ústně, PS str. 12 cv. 1, procvič nlinecviceni.cz/exc/pub_list_exc.php?action=show&class=5&subject=Matematika&search1=09.+Zlomky#selid

15.5. M str.16 cv 1,2- ústně, cv. 3 -ŠS poslat 15.5

Za odměnu si procvič zlomky venku https://ucimesevenku.cz/cisla-venku/?fbclid=IwAR1tWoaRCVEDPBWgTdfi1PiabHVKDuJAgLAPYFEF8uYQpTq14rRngLAFHV8#zapisovani můžeš poslat video mě i p.uč. třídní

18.5. G –uč. str. 14 cv. 1,2 – pročti, opakuj učivo http://rysava.websnadno.cz/matematika_4.roc/m4_pocitame_obvody.htm

19.5. Poslechni si video https://www.youtube.com/watch?v=xLd6Z863KIk ,

M str. 17 cv. 1 – ústně, PS str. 13 cv. 1, 2

21.5. Poslechni si video https://www.youtube.com/watch?v=hjF7U-5l87U ,

M str. 17 cv. 6- ústně, cv. 7 – ŠS

22.5. PS str. 13 cv. 3, https://zlomky-hrave.cz/procvicovani/poznavani Za odměnu si můžeš zazpívat https://www.youtube.com/watch?v=IJRY-QJaJ1A

Těším se na Vás,milí čtvrťáci!!

Angličtina – pracovní list se slovíčky A4 – hotové do 17. 3.

Angličtina – do velkého zeleného sešitu vypracovat svůj rozvrh v angličtině – hotové do 18. 3.

Angličtina – malý pracovní list se slovíčky doplnit a nalepit do sešitu – hotové do 18. 3.

Angličtina – učebnice str. 32/ cvičení dole – do zeleného sešitu a dále učebnice str. 33 – celá vypracovat do zeleného sešitu – hotové do 18. 3.

Jakmile budete mít hotové, pošlete mi prosím foto na e-mail: antonina@centrum.cz – zkontroluji to a opravím, případně dovysvětlím, co bude třeba

Jazyk český– 11.3 – 17. 3 -vypracovat všechny pracovní listy, které žáci dostali v úterý 10.3.

Jazyk český – 11.3. – UČ str. 74 cv. 1a,b ústně PS str. 16 cv. 4,5

12.3. – UČ str. 75 cv.4 a, 5 ústně, cv. 7- Napiš do ŠS 7 vět, žáci s IVP napíší 5 vět, UČ str. 75 cv. 9a – ústně

13. 3.- UČ str. 76 -nastudovat žluté rámečky, cv. 1a,b,c, d-ústně,cv.2 ústně, PS str. 17 cv. 1a,b,c

ČteníČÍST, ČÍST ,ČÍST- pravidelně

Jazyk český-16.3. UČ str. 76 zopakuj žlutý rámeček!! HRAD je tvrdý vzor , ale pozor na 6. pád množné číslo koncovka –ích(lesích) cv. 3  přepiš slova do ŠS, urči vzor a napiš slova v množném čísle př.chléb-chleby- muž.rod, cv.4 ústně UČ str. 77 cv. 6 do ŠS napiš 6.pád, pozor na koncovky -ech/-ích( příklad buk- na bucích, roh- v rozích,…povrh-na površích) Žáci s IVP píší ve všech cvičeních  8 slov!

Jazyk český-17.3. UČ str. 77 cv. 7 do ŠS-pozor na koncovky -ích/-ech, příklad : mech- o meších, dech- o deších, ….)Žáci s IVP píší 7 slov!, UČ str. 77 cv. 5 do ŠS – 3 řádky, žáci s IVP 2 řádky

Jazyk český- 18. 3.  UČ str. 77 cv. 8 do ŠS 4 řádky, žáci s IVP 3 řádky, cv. 9 ústně, PS str. 17 cv. 2,3

Jazyk český-19. 3.  na internetu portál ŠKOLÁKOV- 4.roč. Jazyk český žáci procvičují procvičovaní y/i  v koncovkách podstatných jmen rodu mužského zejména vzor PÁN a  HRAD. Žáci to znají , mohou procvičovat cokoli v pravopisném trenažeru UČ str. 77 cv. 10 do ŠS

Jazyk český-20.3.  UČ str. 78- nastuduj žluté rámečky, vzor MUŽ  je vzor měkký = tudíž píšeme í/i. Cv. 1 a, b, c ústně, cv. 2 ústně cv. 3 do ŠS

Jazyk český-20. 3.  PS str. 18 cv. 1, 1a

Jazyk český-23.3.-UČ str. 78 cv. 4 ústně, zopakuj si pravidla pro vzor MUŽ, PS str. 18 cv. 2,3,4,5, popř. pracovní listy či PC programy

Jazyk český-24.3.- UČ str. 79 nastudovat žluté rámečky, vzor STROJ  je neživotný měkký!!!, UČ str. 79 cv. 1a,b,c ústně, cv. 2 ústně, cv. 3 ŠS , PS str. 19 cv. 1a,b,c

Jazyk český-25.3.-UČ str. 79 zopakovat vzor STROJ cv. 4 do diktátu a poslat foto,  žáci s IVP  4 jakékoli věty opíší, PS str. 19 cv. 2, procvičuj koncovky na PC

Jazyk český-26.3. – PS str. 19/cv.3,4 dokonči, UČ 80 pozor, nastuduj skloňování PŘEDSEDA, SOUDCE, modrá tabulka, PŘEDSEDA je tvrdý vzor ve 4. a 7. p. mn.č. píšeme -y, 3. a 6. p.j.č. je koncovka -ovi, tedy měkké i, SOUDCE je měkký vzor, tudíž měkké i, cv. 3 na str.80 si řekni, pokud chceš napiš., PS str.20 cv. 1 nahoře

Jazyk český-27.3. -projdi znovu UČ str. 80 ústně, a dnes koukni na druhou modrou tabulku dole rozdíl mezi vzorem MUŽ a SOUDCE, pošlu foto na msg všem, UČ str.80 cv. 4 do ŠS, PS str. 20 cv. 2,3, popř. procvičování na listech

Jazyk český-30.3. – UČ str. 81 cv. 1 do ŠS, dej pozor, koukni kdyžtak do modrých tabulek v učebnici na skloňování vzorů, cv. 5 ústně, PS str. 20 cv. 1 dole

Jazyk český-31.3. – UČ str. 80 cv. 3 do ŠS opiš (žáci s IVP 2 řádky), urči u všech slov číslem slovní druh a u podstatných jmen napiš do závorky vzor, UČ str. 82 cv. 7 ústně – hledej podstatná jména a říkej jejich vzory, PS str. 21 cv. 2, 2a, malovat nemusíte, kdo chce

Jazyk český-1.4. – UČ str. 82 cv. 8 ústně, čti slova a říkej pozorně jejich vzor, cv.9 do ŠS-opiš 3 řádky(žáci s IVP 2 řádky), u mužského rodu podtrhni životná červenou a neživotná modrou, popř. si najdi jedno cvičení z doplňujícího materiálu a doplňuj y/i-ale pouze koncovky podstatných jmen

Jazyk český-2.4. – UČ str. 82 cv. 10 ústně, najdi podstatná jména, urči vzor, řekni si u všech slov slovní druh, popř. si ho vyhledej, PS str. 21 cv. 3 (žáci s IVP-4 věty), cv. 4a,b mi pošli vypracované na známky, foto

Jazyk český-3.4. – UČ str. 82 cv.11- nech si nadiktovat diktát do sešitu a pošli mi jej, (žáci s IVP-5 vět), popř. si najdi jedno cvičení z doplňujícího materiálu a doplňuj y/i-ale pouze koncovky podstatných jmen

Jazyk český-6.4. – UČ str. 83 cv. 1 ústně, přečti text, opiš do ŠS první odstavec, tedy 2 věty a urči slovní druhy 1-10 číslovkou nad slovo, (IVP-1 věta), Vypiš z toho stejného textu do ŠS 8 pods. jmen a urči pád, číslo, rod, vzor (Př. s batohem – 7.p.č.jed. r. muž. vzor hrad), (IVP – 5 slov), PS str. 22 cv.1 na známky foto prosím, chci vám poslat spousty jedniček, které si zasloužíte

Jazyk český-7.4. – UČ str. 83 cv. 2  opiš 3 řádky do diktátu,(IVP-2ř.), cv. 4 ústně, PS str. 22 cv. 3 na známky, cv. 4

Jazyk český-8.4. – UČ str. 84 cv.9, 10 ústně, PS str. 22 cv. 5 nech si nadiktovat diktát a pošli mi jej, (IVP- 4 věty), procvičuj , pokud chceš z listů koncovky podst. jmen nebo cokoli jiného

HEZKÉ VELIKONOCE!!!! MOC NA VÁS MYSLÍM!!!

Jazyk český-14.4. – UČ str. 84 cv. 6 opiš do ŠS, (IVP-3řádky), vlnovkou podtrhni slovesa, cvičení mi pošli, UČ str.84 cv. 7 ústně, popř. si najdi volný list na doplňování koncovek pod.jmen

Jazyk český-15.4. – UČ str. 84 cv.8- opiš do ŠS 3 řádky, (IVP-2řádky), zakroužkuj předložky cv. 10 ústně vymýšlej věty, PC na Školákově procvičuj koncovky podstatných jmen, popř. na volných listech

Jazyk český-16.4. – PS str.23 celé, cv. 3 mi pošli

Jazyk český- 17.4. – UČ str. 84 cv. 11 nech si nadiktovat diktát do sešitu a pošli mi jej, (žáci s IVP-4 vět), popř. procvičuj online nebo na listech

Jazyk český- 20.4. – zopakuj si, co jsou slovesa, co u nich určujeme, osoba, číslo, čas, (pošlu přes msg gramatickou tabulku, kterou používej nyní při práci se slovesy) ,UČ str. 86 cv. 1 do ŠS napiš zvýrazněná slovesa z textu a urči osobu,číslo a čas(př.  budeš chtít- 2.osoba, č. jed. čas budoucí,…),přidej ještě slovesa máme, vrtalo, kroužila. Z textu vypiš 10 podstatných jmen a urči vzor(př.Štaflík-pán),  žáci s IVP vždy půl, druhý odstavec opiš do ŠS a urči slovní druhy(To3 máme5 krásné2………..ocásek1.) vše pošli pokud máš list na určovaní osoby, čísla a času můžeš něco vypravovat a poslat

Jazyk český-21.4. – UČ str. 86- druhý žlutý rámeček nastuduj, už to znáte, pamatuj, cv .3 ústně, ze cv 2 vypiš slovesa do sešitu a urči osobu, číslo a čas, pošli, nezapomeň neurčitky neurčujeme!!!, PS str.24 celé, u cv. 1 koukněte do výsledků vzadu nebo se stačí ozvat

Jazyk český-22.4. –  Na Školákově si otevři 4.ročník JČ, najděte slovesa a procvičujte mluvnické kategorie osoba, číslo, čas, pokud máte list na procvičovaní sloves dělej list, pošli, co jsi vypracoval, stačí jedno cvičení

Jazyk český-23.4. – UČ str. 87 nastuduj pozorně žlutou tabulku, stačí si pamatovat jednoduché a složené tvary sloves, jednoduché jsou jednoslovné, se, si nehraje roli, jinak jsou všechny tvary složené, PS str. 25 cv1,2

Jazyk český-24.4. – UČ str. 87 cv. 2- přečti a ústně doplň y/i, 2a),b),c)ústně, na internetu najdi info o kolčavě nebo čápovi, do sešitu čtení zapiš  max. 5 vět a pošli, pokud máš doma jinou bajku přečti si ji a napiš mi, jak se jmenovala, popř. procvičuj na listech nebo na PC

Jazyk český-27.4. – UČ str. 87 cv. 3- vyber si 6 vět a napiš je do sešitu, z textu vypiš 7 slovesných tvarů a urči, zda jsou jednoduché nebo složené(např.složila-složený sl.tvar), z textu vypiš 7 podstatných jmen a urči pád, číslo, rod a vzor(např. na strom- 4.p.č.j.r.muž. vzor hrad)

Jazyk český-28.4. – UČ str. 88 cv. 1- přečti a do ŠS napiš  složené slovesné tvary z textu(např. bych chtěl být-složený), , 1b,c-ústně, nastuduj  žlutý  a modrý rámeček, PS str. 25 cv 1, 1b, Na školákově si otevři 4.ročník JČ, najděte slovesa a procvičujte mluvnické kategorie osoba, číslo, čas, pokud máte list na procvičovaní sloves dělej list

Jazyk český-29.4. – UČ str. 88 cv. 2- říkejte řady vyjm.slov a vypište do sešitu zvratná slovesa, ne celé řady vyjm. slov, pouze zvratná slovesa(např. mýlit se,…), cv. 3 do sešitu opiš a podtrhni zvratná  slovesa

Jazyk český-30.4. – UČ str. 88 cv. 4- zopakujte si znovu žlutý a modrý rámeček, rozlište zda se je ve větě zvratné sloveso nebo předložka(mýlil se-zvratné sloveso, se slůnětem -předložka), 4a) do sešitu vypište slovesné tvary a určete zda jsou jednoduché nebo složené, UČ str. 89 cv. 2 prohlédnout, žlutou tabulku nastudovat, PS str. 26 cv. 1, 1a,b

Jazyk český – 4.5. – UČ str. 89 cv. 1- přečti a zopakuj co víš o slovesech, do ŠS vypiš pouze slovesné tvary(př. vyjadřují, jsou,…),cv. 3 ústně vytvořte dvojice a zdůvodněte si psaní y/i, cv. 4- do ŠS opiš 8 libovolných vět(IVP -5 vět)Pozor sloveso v závorce musí být v přítomném čase! Slovesa podtrhni

Jazyk český- 5.5. – UČ str. 89 cv. 4- vypiš podstatná jména z textu i s předložkou do ŠS pod sebe a urči pád, číslo, rod a vzor(př. z vázy- 2.p. č.j. r.žen. vz.žena, na nebi- 6.p. č.j. r, stř. vz. moře, k učiteli,…),hlavně nezapomeň předložku, pomůže ti, PS str. 26 cv. 2,3,4

Jazyk český-6.5. – UČ str. 90 cv. 5- říkejte v přítomném čase, co Michal a Lenka dělají podle obrázku, do sešitu čtení mi napiš max. 5 vět o sobě, co děláš ve volném čase, slovesa piš hlavně v přítomném čase, podtrhni je, kdo chce může i obrázek, netrvám na něm, cv. 6 písemně nebo ústně , jak chcete vy, cv.8 ústně

Jazyk český-7.5. – UČ str. 90 cv. 7- do ŠS opiš 8 libovolných vět(IVP -5 vět), zeleně podtrhni všechna přídavná jména, ústně si k nim řekněte slova protikladná(př. veselý- smutný, bystří- hloupí,…) PS str. 26 cv. 5 nech si nadiktovat diktát a pochlub se mi, PAMATUJ- SLOVESA V PŘÍTOMNÉM ČASE- VŽDY -Í!!

Jazyk český – 11.5. – UČ str. 91 cv. 2- prostuduj tabulku modrou i žlutou, cv. 3 do ŠS napiš všechna slovesa složeným i jednoduchým přítomným tvarem budoucího času( př. vařit- budu vařit-uvařím, malovat-budu malovat-namaluji,…), PS str. 27/cv.1, 1a,b

Jazyk český- 12.5. – UČ str. 92 cv. 4-opiš 3 řádky(2 řádky IVP), modře podtrhni složené tvary bud.času, žlutě přítomné tvary bud.času, PS str. 27 cv. 2,3

Jazyk český-13.5. – UČ str. 92 cv. 4- vyber si z cvičení 8 sloves(6-IVP), napiš je do ŠS a urči osobu, číslo a čas(př. vyrobíš-2.osoba.č.j. čas bud.,…), UČ str. 92 cv. 5 přečti text v budoucím čase,do ŠS napiš tyto pod. jména pod sebe a urči- pád, číslo, rod a vzor(př. do bázenu- 2.p. č.jed. r.muž. vz, hrad, ve třídě, se spisovatelem, na televizi, v létě, k babičce, se sestrou, na oběd, v červnu, svačinu)

Jazyk český-14.5. – UČ str. 93 cv. 2- nastudovat modrou a žlutou tabulku , UČ str. 94 cv. 3 do ŠS, PS str.28 cv. 1,1 a, b,c,cv.2

Jazyk český-15.5. – UČ str. 94 cv. 7- pouze opsat do ŠS,PS str. 28 cv3,4

Jazyk český – 18.5. – UČ str. 94 cv. 8 přečti si text, do ŠS vypiš 8 sloves v minulém čase a u těchto podstatných jmen z textu urči pád, číslo, rod i vzor (tatínkovi, do formy, do trouby, náplň, krémem, čokoládou,krému) (IVP- 5 sloves a 5 podstatných jmen) PS str. 29 cv 1, 1 a,b,c

Jazyk český- 19.5. – UČ str.96 cv. 5 opiš do školního sešitu, modře podtrhni slovesa v min. čase vlnovkou, žlutě zvratná slovesa, červeně podstatná jména středního rodu, (IVP – 3 řádky) PS str.29 cv. 2

Jazyk český-20.5. – UČ str. 97 cv. 6- do ŠS,cv. 8a ústně, PS str. 29 cv.3, cv. 4 si nech nadiktovat

Jazyk český-21.5. – UČ str. 97 cv. 11- nech si nadiktovat 6 vět a u prvních 4 čtyřech vět urči číslem slovní druhy

Jazyk český-22.5. – UČ str. 98 cv. 1- přečti si báseň pro maminku a do PS str. 30 cv. 1 vymysli svoji báseň pro maminku nebo si nějakou opiš, jako poděkování, že jste to spolu zvládli

Pokud něco nechápeš, ozvi se….on-line chat funguje!

PŘIPOMÍNÁM ŽÁKŮM , ŽE V PS NA KONCI JSOU SPRÁVNÁ ŘEŠENÍ PRO KONTROLU! ÚKOLY DĚLEJTE PODLE GRAMATICKÝCH PŘEHLEDŮ V KNIZE, AŤ SE VYHNETE CHYBÁM!! JDE O KVALITU NE KVANTITU.

Angličtina – ve dnech 19. – 22. 3. – opakovat všechna již naučená slovíčka dle pracovních listů, které máte nalepené v sešitě English 1 a naučit slovíčka nová – školní předměty (podle malého pracovního listu)

Angličtina – ve dnech 23. – 25. 3. – udělejte si zápis do sešitu English 1:

Sloveso HAVE GOT – znamená MÍT, VLASTNIT

Příklad: I have got two brothers. = Já mám dva bratry.

Pro 3. osobu čísla jednotného (osoby HE, SHE, IT) používáme tvar HAS GOT, například: He has got two brothers. = On má dva bratry.

Zápor tvoříme přidáním NOT, např. I haven´t got two brothers. Já nemám dva bratry. He hasn´t got two brothers. On nemá dva bratry.

Do sešitu English 1 přeložte tyto věty:

  1. Já mám čtyři kočky.
  2. My máme tři domy.
  3. Ona má žlutá jablka.
  4. Ty nemáš pět sester.
  5. Oni nemají růžového hada.
  6. On nemá dva psy.
  7. Vy nemáte hnědý stůl.
  8. On má osm modrých propisek.

Jakmile to budete mít hotové, pošlete mi foto na e-mail: antonina@centrum.cz

ANGLIČTINA – 30. 3. – 14. 4.

V pracovním sešitě str. 36 – 41, všechna cvičení (kromě těch, u kterých je ikonka poslechu).

Do sešitu English 2 si napište nová slovíčka, vždy anglicky a česky překlad:

Nadpis: What’s on TV? Co dávají v televizi?
quizzes – kvízy
comedies – komedie
cartoons – kreslené filmy
science fiction films – vědecko-fantastické filmy
TV programme – televizní pořad
animal programmes – pořady o zvířatech
sport programmes – sportovní pořady
music programmes – hudební pořady
boring – nudný
scary – strašidelný
Channel – kanál

Ke každému slovíčku nakresli do sešitu jeden obrázek, který toto slovíčko znázorňuje.

V učebnici si přečtěte komiks na str. 37, 38, 39 a 41. Postupně, ne všechno najednou 🙂

Napsaná a nakreslená slovíčka mi vyfoťte a pošlete, stejně tak stránky z pracovního sešitu. Nejpozději v úterý 14. 4. na e-mail: antonina@centrum.cz.

ANGLIČTINA – úkoly na 15. – 29. 4. 2020

Do sešitu English 2 si napište nová slovíčka, vždy anglicky a česky překlad:

Nadpis: MY FREE TIME
free time – volný čas
watch TV – sledovat televizi
sleep – spát
read – číst
play volleyball – hrát volejbal
play ice hockey – hrát hokej
ride a horse – jezdit na koni
hobby – koníček, záliba
hobbies – koníčky, záliby
go shopping – jít nakupovat
go swimming – jít plavat
go fishing – rybařit
go running – chodit běhat
go skating – chodit bruslit
go walking – chodit na procházky
listen to music – poslouchat hudbu
What do you do in your free time? – Co děláš ve svém volném čase?
Do you go shopping? – Chodíš nakupovat?

uč. str. 42 – přečíst a přeložit si horní komiks
str. 42 – Diary – do sešitu English napiš formou rozhovoru, co děláš v který den, např. What do you do on Monday? I play football and ride my bike.
Otázka je vždy stejná, jen změníš den v týdnu, odpověď je podle té fialové tabulky v učebnici.
uč. str. 43 – nahoře – přečíst a přeložit
PS str. 42 a 43 všechno a také str. 46 a 47

vypracované úkoly pošlete nejpozději ve středu 29. 4. na adresu: antonina@centrum.cz

Angličtina 4. 5. – 13. 5. 2020

Pracovní sešit – vše do str. 47 (kromě poslechových cvičení)

Do sešitu English 2 napiš:
a) 10 anglických slovíček označujících nábytek
b) 6 anglických slovíček označujících pokoje v domě/bytě
c) 4 anglické předložky
d) 8 anglických slovíček označujících sporty
e) 6 anglických slovíček označujících hudební nástroje
f) 4 anglická slovíčka označující nemoci
g) 6 anglických slovíček označujících počasí
h) 8 anglických slovíček označujících školní předměty
i) 8 anglických slovíček označujících televizní pořady

Procvičování hodin v angličtině. Vypiš slovy anglicky:
a) Je deset hodin.
b) Je půl čtvrté.
c) Je jedna hodina.
d) Je půl dvanácté.
e) Jsou čtyři hodiny.
f) Je půl osmé.
g) Je půl druhé.
h) Jsou tři hodiny.
i) Je půl jedenácté.

Hotové úkoly pošli do pondělí 18. 5. na adresu: antonina@centrum.cz

Angličtina 18. 5. – 24. 5. 2020
Napište do sešitu krátký dopis o tom, co děláte ve volném čase. Minimálně 8 vět a 2 obrázky k tomu. Úkol zkontroluji v pondělí 25. 5. ve škole. Pokud někdo nepřijde, pošle mi to na e-mail: antonina@centrum.cz